Sidor

måndag 5 mars 2012

Vårglada!

Det går trögt att sticka just nu. Men mina gladsockar är i vart fall färdiga och visst är de uppiggande! Mönster finns hos Tante Ull.
Sen har jag ju glömt att blogga om mina härvor jag har spunnit av gotlandsull.
De 2 till vänster väger tillsammans 125 gram och mäter ca. 750 meter. Den lilla härvan till höger är resterna som är lite lösare tvinnat.
Frågan är bara vad det kan bli utav det. Möjligen en sjal, men jag skulle vilja sticka något i plaggväg (är det ens ett ord). Det tål att tänkas på!





March Finishes









5 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Såå trevligt. Du kanske ska haka på Sticka Sveriges stickföening som ska göra ett häfte med vad man kan sticka av ett hekto garn.

Kattis sa...

Sannerligen gladsockar! :) De är alldeles, alldeles underbara.

Pysselfarmor sa...

å så vackra sockor - de där blir fötterna glada av att stoppas i
;-))

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Elizabeth sa...

Those are such cute socks! I love the colors! Congrats on a beautiful finish and thank you for linking up!

xo -E

Irina sa...

wow! following that pattern must have been quite a challenge! they're really beautiful!