Sidor

lördag 17 maj 2008

Annefödder wrist warmers




Nu är maj månads pulsmudd klar. Som vanligt blir mina foton för ljusa. Jag gillar verkligen de här muddarna. Stickade i det entrådiga garnet jag har färgat själv. I början tyckte jag inte alls att de blev bra, höll nästan på att riva upp och leta efter nytt garn. Nu känns det bra att jag fortsatte. Jag stickade dem lite längre, 8 rapporter, och det tycker jag blev bra.



Nu vet jag vem min hemlis har varit. Tack snälla Heidi för alla fina saker du har skickat. Det ena garnet jag fick i sista paketet var ju spunnet av hundhår, och nu vet jag att det är från veteterriers och det tyckte jag var jätteskoj för det är ju just en sådan hund jag har. Nu kommer äntligen en bild på henne något så när nyklippt.

Ni kan ju kolla hur hon såg ut tidigt i våras. Och det klart att jag var tvungen att lägga garnhärvan vid henne.

Min Laminaria har varit klar ett litet tag, men jag tycker det är så otroligt tråkigt att blocka, så det blev inte gjort förrän igår kväll. Jag har även stickat en sjalscarf i det ryska lingarnet jag köpte på symässan i Malmö. Den blev också blockad igår. Får se om jag hinner plocka bort nålarna ikväll så får ni kanske bilder på båda imorgon.

Inga kommentarer: