Sidor

måndag 3 mars 2008

Hemlispaket!



Det var ett tag sen jag fick mitt paket från Hemliga Hanna, men jag har varit utan dator så jag har inte kunnat visa vad jag fick.



Det var ett underbart finskt garn i precis rätt färg för mig, en chokladbit med chili (mums) och smaksatta teer som är jättegoda, jag fastnade för grapefrukt. Tack så jättemycket Hanna!



Mössan jag har stickat den blir nog ett UFO, iofs är den färdig förutom att fästa trådarna men jag tycker inte alls att den blev bra så jag får väl se om jag får ork att sticka om den.



Jag har börjat på Korviga pulsmuddar som är ett av mönstren i Stickameras pulsklubb denna månad. Jag stickar i svart och äppelgrön i ett babyullgarn och så här långt så gillar jag dem.

Här ser ni en som verkligen behöver klippas, jag drar mig lite för det för jag brukar klippa henne verkligen kort (nästan rakad) och då brukar hon frysa den första veckan. Speciellt om det regnar och är kallt. Och det är väl som vädret är här mestadels, fast just nu skiner solen faktiskt och om man bara sitter inne så är det så varmt och härligt.
Jag funderar på att sticka en jumper till henne men har inte hittat något mönster jag tycker är riktigt bra. I och för sig behöver hon bara något varmt på sig under 2-3 veckor om året. Ännu så länge brukar hon ha en gammal t-shirt från när barnen var små. Hon blir lite uttittad men vad gör väl det, bara hon inte fryser.



Inga kommentarer: