Sidor

onsdag 16 april 2008

Candle Flame






Min sjal är klar eller har varit ett tag men inte fotad förrän nu. Jag gillar den verkligen, kunde kanske varit lite större men inget som helst fel på den ändå. Jag använde 2 hg entrådigt ullgarn och färgen är underbar, lite mörkare äppelgrön. Den gick jättesnabbt att sticka. Verkligen jättenöjd!


Jag hade en jättebra dag i Malmö på Symässan. Åkte en bussresa så jag kunde sticka både på dit- och hemvägen, det gäller att utnyttja alla stunder eller hur, och blev körd ända fram till dörren. Det blev en del garner och tyger med hem i bagaget. Dels köpte jag en-trådigt garn från ullcentrum, melerat i grått och vinrött, och så hittade jag ett lingarn från Ryssland så det blev ett par nystan där också. Jag hittade ett tyg jag har tittat på länge med en massa får på och en och annan vallhund som dyker upp ibland dem så det var jag ju tvungen att handla. På en workshop lärde jag mig att knyta ormknuten och den blev lite elastisk så den kan användas till mycket.


Jag har virkat ett par nya pulsvärmare (man kan väl inte få för många?) . Har börjat på aprilsockarna i en färgställning som jag gillar väldigt mycket även om jag inte är jätteförtjust i blått. Det gäller att hålla reda på var man är i mönstret men det är roligt samtidigt.
Nästa projekt tror jag ska bli Laminaria, en-trådigt oblekt ullgarn har inhandlats och jag har tänkt färga det med äggfärger. Så just nu håller jag på att samla mig inför uppgiften för jag har aldrig ens provat att färga förut.

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Vad fin din Candel Flame är.
Jag har aldrig färgat heller men är sugen på det , man ser ju överallt att folk provat på de så man blir ju lite sugen på att testa.
Jag har redan gjort Laminarasjalen, de var en rolig stickning.
HA en go helg på dej.
Eva.

Emmas dagar sa...

Vilken fin Candle flame! Jag ska också sticka en och letar efter andras Candles för att få lite garn och färginspiration.:-)

Anki sa...

Vilken snygg sjal! Och vilken vacker grön nyans!