Sidor

torsdag 3 april 2008

Hemlispaket 2!


Tänk att man kan bli så lycklig när man kommer ut till brevlådan och den är så full så att locket står öppet! Det hände mig idag. Mitt Hemlispaket kom med helt underbara saker!!

Det var ett förgarn i grå-brun fårfärg, två stora tussar ull och en chokladkaka med salmiakfyllning. Det luktade helt underbart av får (vilket jag gillar) och förgarn har jag velat prova ett tag så nu har jag fått chansen, gäller bara att komma på vad jag ska göra av det. Nästan allt jag får eller köper måste ligga till sig lite, för jag gillar den där förväntan jag känner när jag går och klappar (och luktar) på mina nystan och funderar på vad det kan bli.

Jag har listat ut att Hemliga Hanna är från Finland så det klart att chokladen är från Fazer, som hon skrev i sitt första brev. Och vilken spännande chokladsmak, jag har inte sett den innan.

Och ullen, Jag är så fascinerad av allt som har med får och ull att göra. Hanna skrev att jag kunde prova på att tova eller spinna av det. Och spinna blir det, jag ska plocka fram min slända och se hur det går. Det är 20 år sen jag provade sist, och har ett bra tag tänkt att börja igen så det var ett perfekt paket att få.

Jag var i Jönköping i går men det får vänta till nästa gång att berätta om, för nu ska jag iväg.

Inga kommentarer: