Sidor

onsdag 16 januari 2008

Sockor ???







Men vad hände nu? Jag skulle ju inte börja på ngt nytt just nu. Tanken har legat och gjort sig påmind länge och nu kunde jag inte hålla mig längre. Så det får bli ett par monkeys till, jag har fått inspiration från alla andra som stickar det just nu. Jag stickar i Regia och det är verkligen ett jätteskönt garn, och så här långt kom jag i gårkväll.
Så det blir det här jag tar med mig till handarbetskaféet ikväll. Annars brukar jag sticka på den här tröjan i entrådigt ullgarn där, men den får väl vänta lite igen.



Annars har jag plockat ner julen och måste få visa ett par bilder till, dels mitt bargellohjärta jag sydde förra året. Jag tyckte att det passade att hänga upp över jul.








Sen vill jag ochså visa en julklapp jag fick av min 12-årige son, som han hade gjort i slöjden. Hela hösten tyckte han att syslöjd var så jättetråkigt och att det inte fanns ngt kul att göra, så i november började jag säga till honom att det var ju jättebra och billigt för honom om han gjorde några julklappar. Jag talade särskilt om för honom att jag skulle bli väldigt glad för ngt sådant. Men jag tror inte det var förrän i
absolut sista stund han kom på att sy det här till sin mamma. Visst är den fin.

Nu ska jag börja med maten, eller kanske ngt annat.






Inga kommentarer: