Sidor

lördag 31 mars 2012

Redo för påsk!

Min snälla mamma broderade en tupp och gav mig (hon vet att jag gillar höns) och jag valde att göra en liten väggquilt av den. Jag blev jättenöjd och det blir säkert mamma också när hon får se den. Storlek 14"x16" eller 35x41 cm.
När man syr lapptäcken så mäts det i inch men i Sverige mäts det ju i centimeter, så ibland kan det vara svårt att hålla reda på.
En gång i tiden hade jag hönor, men en midsommarafton när vi inte var hemma så var det någon och stal alla 20.
Det var Sussan och Gullan, Tocken och alla de bruna.
Så mamma tyckte jag skulle ha en liten tocke i påsk. Tack mamma!

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Superfin! Glad påsk.
/Kram

Elizabeth sa...

The cross-stitch is BEAUTIFUL! And I love the little squares in the border! What a great little quilt. Thank you for linking up!

xo -E

frisky frog sa...

Tack för omtanken!
GLAD PÅSK!

Yarny Days sa...

So pretty!